Změny ve struktuře firmy, ke kterým došlo od ledna letošního roku, pokračují. Cílem je maximální zvýšení efektivity společnosti v oblasti nákladů.

Tím nejviditelnějším krokem bylo sloučení těžebních divizí Jiří a Družba. Do čela nově vytvořené divize pak byl jmenován dosavadní ředitel Družby František Kastl. Kromě toho se ale reorganizace dotkla také celé řady dalších částí firmy.

"Patří mezi ně i bývalá západní část revíru, kde došlo, po dlouhodobém postupném odstavování technologií v areálu Citice, k zrušení sekce Úpravny," potvrzuje Marie Aubrechtová z úseku generálního ředitele společnosti s tím, že zajišťování dodávek energetického uhlí pro elektrárnu Tisová vykonává sekce Těžba uhlí. V jejím čele pak i nadále zůstává Radovan Zima.

"Postupné snižování prodeje některých produktů společnosti vyvolalo sloučení činností sekce Prodej tuhých paliv a sekce Prodej chemických produktů do sekce Prodej produktů," říká Aubrechtová s tím, že v jejím čele stojí dosavadní vedoucí sekce Prodej tuhých paliv Josef Šejba.

Dále byla zrušená sekce Personální, zodpovědnost za činnost této sekce přešly na personálního ředitele, výkonnými útvary zůstaly stávající oddělení personální a oddělení vzdělávání. Vedoucím oddělení personálního je Rudolf Veselý a vedoucím oddělení vzdělávání je Pavlína Havlanová. Kromě toho došlo také k začlenění Drtírny z divize Jiří do divize Zpracování jako součást sekce Úprava uhlí, a přesunu sekce Rekultivace ze zaniklé divize Družba do struktury divize Služby.

"Ani tato struktura ale nemusí být konečná. Otázka nákladů a neefektivního hospodaření, eventuálně odbourání nerentabilních činností ve společnosti totiž mohou v průběhu roku vyvolat další organizační změny," shrnuje situaci Aubrechtová s tím, že mimo jiné, může jít například o dořešení těch částí firmy, které zůstaly takzvaně mimo strukturu organizačního schématu. Jde o sekci Skrývka v bývalé divizi Družba, která ukončí svou činnost v polovině letošního roku a její řízení zajišťuje nová divize Těžba. V obdobné pozici je zatím také Kolejová doprava, která by svou činnost měla ve stávající podobě ukončit zhruba během následujících pěti let.

Současnou podobu organizačního schématu Sokolovské uhelné, platnou od 1. 2. 2011, najdete zde.