Absolutní motokrosová špička se setká na západě Čech naposledy 26. a 27. července. V Serpentinách se pojede rekordních pět závodů včetně mistrovství světa žen.

undefined

Loket jezdci i fanoušci už roky patří mezi nejlepší motokrosové tratě světa.

S pořádáním závodů seriálu Mistrovství světa v motokrosu se letos definitivně rozloučí trať v Loketských Serpentinách. Areál, který si od roku 1993 vybudoval pověst jednoho z nejlepších motokrosových okruhů planety, totiž v regionu nenašel nového generálního partnera. Od počátku až do konce šampionát ležel především na bedrech Sokolovské uhelné.

V regionu v současné době není žádná společnost, která by byla ochotna podpořit šampionát v rozsahu, v jakém to činil náš dosavadní partner Sokolovská uhelná," říká ředitel závodu Zdeněk Dvořák s tím, že ukončení pořádání závodů světového šampionátu je výsledkem vzájemné dohody. „Není jisté, jestli vůbec bude nějaká podpora ze strany ministerstva školství, sponzoři v regionu tento výpadek nejsou schopni nahradit a nechávat všechno na Sokolovské uhelné prostě nejde. Takže jsme se dohodli, že letos naposledy."

Letošní závod seriálu mistrovství světa, který bude Loket hostit 26. a 27. července, ale bude víc než důstojným rozloučením. Vůbec poprvé se na zdejší trati pojede hned pět závodů najednou. Od královské kubatury MXGP až po závod mistrovství světa v ženské kategorii. Trať tak přivítá hvězdy světového motokrosu, jako je vedoucí jezdec Clement Desale, nebo stálice tohoto sportu kterými je třeba populární Belgičan Kevin Strijbos nebo Ital Antonio Cairoli. Uspořádat ale pět závodů najednou, to nebude nic jednoduchého.

Čtyři závody už jsme dělali, ale pět ještě nikdy," říká Dvořák. To si vyžádá především větší počet lidí v organizačním týmu, který zřejmě překročí 250 lidí od zdravotníků přes traťové komisaře až po tvrdé dvacetičlenné jádro základního týmu nebo údržbu trati. Právě ti posledně jmenovaní to přitom budou v létě hodně těžké. „Tím že je pět závodů, budou jen minimální pauzy. Tedy i minimum času na úpravy trati nebo na její zkrápění. Bude to docela závod s časem."

Úspěšnému zvládnutí toho všeho by ale měly pomoci rozsáhlé úpravy zázemí, které se v Lokti udělaly v loňském roce, které zahrnovaly jak přestavbu trati, tak přemístění startovacího zařízení do míst bývalého parkoviště. Což pro diváka sice není tak zajímavé, ale z kapacitních důvodů to umožnilo zlepšení podmínek v depu i dalším zázemí pro jezdce a jejich týmy. Ale svého se dočkají i diváci.

Samozřejmě bude velký stan, koncert, ohňostroj," vysvětluje ředitel závodu, podle kterého se v současné době teprve jedná o jménech konkrétních účinkujících. „Ale když už je to naposledy, budeme se snažit aby bylo na co vzpomínat. A těch 15 tisíc lidí které čekáme by si to fakt měli užít."

Smíšené pocity tentokrát nebudou ale mít jen samotní diváci, z nichž mnozí dodnes nevěří tomu, že se v Lokti pojede opravdu naposledy. I pro samotné organizátory půjde o poněkud nostalgickou záležitost. Přiznává to i Dvořák, který stál u samotného zrodu světových šampionátů v Lokti na konci 80. let.

Dal jsem do toho srdce, skoro 28 let života, je to tak trochu moje dítě. Jsem pyšnej na to, že jsme to dostali do takové špičky a že kamkoliv přijedu, všude je Loket považován za skvělou trať. Ale bohužel nic nemůže trvat věčně," shrnuje Dvořák. Podle něho ale ani konec světových šampionátů neznamená, že by o motokros lidé v Lokti přišli úplně.

Na podzim jedeme mezinárodní MČR družstev a pak uvidíme. Nějaký rok asi ještě budeme jezdit republiku, možná mistrovství Evropy, zkrátka uvidíme. Bude se to odvíjet od financí. Ale trať by rozhodně neměla spadnout na úroveň krajských závodů. Prostě Loket musí dál zůstat mezi špičkou."

Více informací o závodu seriálu Mistrovství světa v motokrosu v Lokti, program i ceny najdete na www.loketmx.com